آروینآروین، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 23 روز سن داره
آریاناآریانا، تا این لحظه: 9 سال و 4 ماه و 18 روز سن داره

خاطرات آروین حیدری مدلینگ دو ساله

جدول برنامه خواب غذا خوردن و بازی برای کودک شما در سال اول تولد

1394/3/31 13:5
نویسنده : مامان آروین
745 بازدید
اشتراک گذاری

 اینکه عادات روزه مره کودکتان را کشف کنید کار آسانی نیست چگونه شما میتوانید  از پس  خوردن ، خوابیدن تعویض کهنه بر بیایید و در خارج از خانه هم کار کنید چقدر کودک شما باید بخورد و بخوابد و چه زمانی تمام اینها باید اتفاق بیفتد؟ والدین دیگر چطور تمام اینکارها را انجام میدهند و غذا هم درست میکنند و زمانی را با همسرشان میگذرانند ؟

برای گرفتن پاسخ این سوالات و بیشتر ما از والدین کودکان در سنین مختلف خواستیم تا برنامه روزانه اشان را  برای مدیریت ساعت به ساعت ازطلوع  خورشید تا زمان خواب و برخاستن در نیمه های شب و پیامدهای آنرا با ما در میان بگذارند

 

توضیح : تصمیم دارم این بخش را که کاملا جدید و جالب است از این پس برای دوستانی که کودک زیر یک سال دارنداز یکی از سایتهای خارجی معتبر و به روز ترجمه کنم ضمنا حتما از نظرات دوستانی که در این بخش نظر میدن استفاده میکنم بنابراین نظر فراموش نشه

زماینکه دارید برنامه کودکتان را ایجاد میکنید در نظر داشته باشید که اغلب کودکان یک تا دوماهه نیاز دارند

340 تا 680 گرم شیر یا فرمول شیر دهی گرچه ممکن است این میزان تا 910 گرم افزایش یابد ( در این خصوص باید بیاموزید آیا کودکتان به اندازه کافی شیر خورده و یا فرمول شیردهی را بیاموزید)

حدود 16 ساعت خواب - که این میزان خواب شامل خواب شب و خوابهای  بین روز هم میشود کلا سه نوع خواب بین روز داریم خواب صبح خواب بعد ازظهر خواب سر شب یا عصر ( در این خصوص بیشتر باید در مورد نیازهای خواب کودکتان در این سن بیاموزید )

  این ماه زمان بازی کردن  پیشرفت ماهیچه های مهم  کار کردن روی مهارتهای تازه و ارتباط کودکتان با شما می باشد سعی کنید در مورد ارتباط کودکتان با شما حمام کردنش و قدم زدن به همراه کودکتان بیشتر بیاموزید 

یک فرمول شیردهی برای کودکان یک تا دوماهه و بیشتر

توجه این فرمول ترکیبی از گفته ها و تجربیات پدرو مادرها ست

5 صبح زمان شیردهی صبحگاهی - در این زمان کودک من بین 113 تا 170 گرم شیر می خورد و بعد به خواب میرود اینکار کمک میکند من بیشتر بخوابم

8 تا 9 صبح دوباره بیدار میشود و شیر میخورد

9 صبح تا 12 ظهر زمان بازی اوست من سعی میکنم زمان بیشتری را تا حد ممکن برای بازی با دخترم بگذارم او در وارد مرخله جدیدی از دوران کودکی شده است دوست دارد در نوسان باشد که بسیار سخت است به خصوص زمانی که من در حال شیردهی به پسرم هستم دخترم درک نمیکند که لازم است من به پسرم توجه کنم زیرا او هنوز یک نوزاد است  بنابراین بهترین کار این است که دخترم را در مقابلم داخل کریر بگذارم تا زمانی برای بازی با پسر دو ساله ام پیدا کنم پسرم دوست دارد در آغوش من باشد و نزدیکم باشد

12:30 بعد از ظهر من و دخترم ناهار میخوریم دخترم شیر میخورد و میخوابد دخترم به خوبی بعد از ناهار میخوابد

4 بعد از ظهر مجددا شیر میخورد

4:30 زمان بازی بعد از اینکه دخترم از خواب میان روز بیدار میشود من و دخترم و پسر دوساله ام همگی  قبل از شام برای یک ساعت از خانه خارج میشویم  معمولا همسرم در همین زمان به خانه میاید و با هردوی آنها بازی میکند و من در این زمان خانه را تمیز میکنم ظرفها را میشویم و...

6 تا 7 زمان شام

7 تا 8نوزادم شیر میخورد و میخوابد دخترم در این زمان یکی از برنامه هایش (کارتون) را تماشا میکند یا در اتاقش بازی میکند

12 شب نوزادم شیر میخورد و این زمان خوابیدن من هم است

3 نیمه شب  نوزاد یک بار دیگر شیر میخورد

 

برنامه دوم برای شیردهی مادران کودک 5 هفته یا بیشتر

دخترم و من هر دو روزها را همانطور که هست میگذارنیم او غذا میخورد هر گاه که گرسنه است و من ایده ای ندارم که او دقیقا چقدر غذا میخورد فقط هر وقت که میخواهد غذا بخورد به او اجازه میدهم که بخورد

او  در طول روز خیلی کم میخوابد که میدانم بسیار بد است و بیشتر مواقعی که در بغلم هست  به خواب میرود و هر گاه او را در زمین میگذارم بیدار میشود و ما بیشتر سعی میکنیم زمانی او را  در شب بخوابانیم که به نظر میرسد خسته است که ساعات بین 8 تا 11 شب می باشد

او معمولا دو بار در طی شب بیدار میشود و بعد تا ساعت 8 صبح میخوابد سپس بیدار مییشود و بعد از یک وعده غذایی برای یکی دو ساعت دیگر میخوابد

من متنفرم از اینکه بخواهم با یک برنامه زندگی کنم زیرا بسیار خسته کننده است و اشکم در میاید بنابراین من از دختر سه ساله ام در طول روز می پرسم که چه کار میخواهد بکند یا کجا برود وقتی با نوزاد در کریر بیرون میرویم دخترم در هنگام قدم زدن یا در صندلی ماشین گریه میکند اما کریررا دوست دارد

من اهمیتی به ساعت نمیدهم وبه کودکم غذا میدهم هر زمان که گرسنه باشند بیشترین چیزی که من برام مهم است خوابیدن دختر بزرگترم است در ساعت 8شب در این زمان همسرم نوزاد را نگه میدارد و من و دخترم زمانی پیدا میکنیم برای عادات قبل خوابش و مسواک زدن و داستان و بوس و...

مطمئنا زمانی که به مدرسه برود سخت تر خواهد بود

 

 

 

شکلک نظر بذارید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

ورود به نی نی وبلاگ

ارسال نظر در این پست تنها برای نی نی وبلاگیها مجاز می باشد، بدین منظور لطفا ابتدا وارد منوی کاربری خود در نی نی وبلاگ شوید.