آروینآروین، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 21 روز سن داره
آریاناآریانا، تا این لحظه: 9 سال و 4 ماه و 16 روز سن داره

خاطرات آروین حیدری مدلینگ دو ساله

ثبت حرکات جنینی زمانی که آروین هنوز تو شکم مامانش بود

1391/9/22 8:3
نویسنده : مامان آروین
1,341 بازدید
اشتراک گذاری

22/9/1391 

بچه من پسره من تا هفته 20 حرکتشو حس نمیکردم گرچه تو فیلم غربالگری اول و دومش که هفته 13 و 18 انجام دادم بچه تو سونو تمام مدت دست و پا میزد یا در حال مکیدن انگشت دستش بود اما از هفته بیستم حرکاتشو حس کردم هر چی میگذشت بیشتر حس میکردم تا اینکه از هفته 26 حرکاتشو حتی با فاصله از روی شکمم میشد دید الان هفته آخر 27 هستم خوب جنینم حرکت داره اما فکر میکنم تو موقعیتهای مختلف معانی مختلفی میده من چون شاغلم و هر روز صبح زود باید به بیمارستان برم ساعتم رو یک ربع به 6 کوک میکنم الان بچه ام طوری شده که یک ربع به شش چه ساعت زنگ بزنه چه نزنه لگد میزنه یا شایدم من ضرباتشو مثل لگد زدن حس میکنم معمولا به سمت چپ میخوابم چون میگن اینطوری خون بهتر به بچه میرسه و درشت تر میشه حالا اگه برای چند دقیقه به پهلوی راست بخوابم بچه ام لگد میزنه وقتی در حال راه رفتن یا کار کردن هستم کمتر بچه لگد میزنه اما وقتی استراحت میکنم شروع به لگد زدن میکنه من حس میکنم داره بازی میکنه گاهی وقتا که خم میشم و نباید خم میشدم باز هم لگد میزنه من اون موقع فکر میکنم که عصبانیه وقتی پدرش دستشو میذاره رو شکمم یا از فاصله باهاش حرف میزنه بچه سریع عکس العمل نشون میده حالا دیگه مطمئن هستم که می فهمه چون به محض شنیدن صدای پدرش ضربه اشو حس میکنم گاهی وقتا که موزیک خاصی یا کارتون رو تماشا میکنم یا صدای یک بچه از اطرافم میاد بازم لگد میزنه اینا در حالی هست که بچه در حالت عادی لگد نمیزنه و تماما با صداهای اطراف یا موقعیتهای مختلفه که بچه لگد میزنه حتی وقتی صدای زنگ نااشنای درب حیاط میاد بچه لگد میزنه نمیدونم من اینطوری احساسش میکنم یا بقیه هم شرایط مشابهی دارند

من شنیدم بعضی ها حتی متوجه میشن که دست جنین است که ضربه میزنه یا پاش یا حتی انگشتاشو حس میکنند اما من تا حالا متوجه چنین چیزی نشدم من حس میکنم چیزی شبیه لگد زدن یا باز کردن پاهاش از زانو و بستن اوناست

 

23/9/1391

همسر برادر من میگه که از هفته 16 به بعد بچه اش از یک سمت به سمت دیگه حرکت داشته و اون اینو حس میکنه بچه اون دختره من که تا حالا چنین حسی نداشتم گرچه بچه ام از هفته 20 ام لگد میزنه اما فقط یک سمت شکمم قرار داره

 29/9/1391

 من الان اوایل 8 ماه هستم حرکات بچه ام تغییر کرده شدت ضربات بیشتر شده دیگه فقط شبیه لگدی که با نوک پا میزد نیست گاهی وقتا حس میکنم یک طرف شکمم کشیده میشه یا ضربه چرخشی شده ساعات ضربات عوض شده بعضی وقتها روزها که دارم کار میکنم آرومه عوضش از سر شب تا صبح مدام لگد میزنه شما چه تغییری تو لگد زدن یا حرکات جنینتون حس میکنید

30/9/1391

بالاخره من نفهمیدم وقتی اواخر بارداری میشه و بچه درشت تر میشه و جاش کمتر میشه لگد بیشتر میزنه یا لگداش کمتر میشه من که حس میکنم لگداش بیشتر شده

 

3/10/1391

الان هفته 29 هستم حرکات بچه ام فرق کرده شدت و قدرت ضرباتش بیشتر شده گاهی حس میکنم یک چیزی تو شکمم باز میشه یاگره میخوره بیشتر شبها بیداره و لگد میزنه زمان خوابش انگار بیشتر شده! حرکات جنین شما الان چه وضعی داره ؟

17/10/1391

من الان اواخر هفته 31 هستم حرکات بچه تغییر کرده بیشتر وقتها وقتی گرسنه میشم یا نیمه شبها میزنه حرکاتش اخیرا کمی دردناک شده بعضی وقتها حس میکنم یک چیز ی تو شکمم گره میخوره یا یک گره باز میشه گاهی شبها یک دفعه زیر دلم خالی میشه ضرباتش کمی قدرتی تر شده به صدای بچه ها یا اطرافیان عکس العمل نشون میده مطمئنم کاملا هوشیاره و صداها رو میشناسه

 

از هفته 32 به بعد بخاطر دیابت تا زمان زایمانم بستری شدم و امکان ثبت حرکاتش به این شکل نبود و هر روز چند بار با دستگاه ان اس تی  تو بیمارستان حرکات بچه رو چک میکردند گاهی با وجود لگدها و حرکات ماژور به محض اینکه میرفتم روی تخت ان اس تی میخوابیدم بچه میخوابید و حرکتی نمیکرد بالاخره یک روز مونده به زایمانم یعنی چهارم اسفند 91 حرکات بچه کم شد شبش تا صبح حس میکردم شکمم عین سنگ شده از صبح روز پنجم چند بار ان اس تی کردند اما بچه حرکت نمیکرد یا حرکاتش خیلی کم بود آخر بهم گفتند باید بعد ناهار و ساعات ملاقات بیای دوباره ان اس تی کنی و اتفاقا بعد اون ان اس تی تشخیص دادند که بچه داره بدنیا میاد آروین جونم ساعت 6 و پنج دقیقه عصر پنجم اسفندماه سال 1391 بدنیا اومد

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)