آروینآروین، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 23 روز سن داره
آریاناآریانا، تا این لحظه: 9 سال و 4 ماه و 18 روز سن داره

خاطرات آروین حیدری مدلینگ دو ساله

بارداری هفته به هفته - هفته سی و سوم

1392/2/3 18:41
نویسنده : مامان آروین
346 بازدید
اشتراک گذاری

هفته سی و سوم بارداری

در طی هفته سی و سوم بارداری و اینکه وارد سه ماهه سوم بارداری شده اید شما ممکن است نشانه های متفاوتی را تجربه کنید. پزشک شما ممکن است بخواهد به طور مرتب تری شما را از این پس ببیند بخضوص اگر شما بارداری پرخطر یا عوارض بارداری را داشته اید

نشانه ها و تغییرات بدن درهفته سی و سوم بارداری

تا هفته سی و سوم شکم شما تقریبا اندازه یک توپ بسکتبال شده است. کمر شما هنوز به ازای هر یک پوند یا ۴۵۳ گرمی که در هر هفته اضافه میکنید رشد میکند.متخصصین میگویند شما باید بین ۲۵تا ۲۸ پوند یعنی ۱۱ کیلو ۳۳۹ گرم تا ۱۲ کیلو و ۷۰۰ گرم وزن اضافه کرده باشید گرچه بعضی زنان باردار متفاوت هستند. این مقدار میتواند کمی بیشتر یا کمتر باشد اگر شما قبل از بارداری وزن بیشتر یا کمتری از حد متوسط داشته اید. شما ممکن است هر هفته یک پوند یا ۴۵۳ گرم افزایش وزن داشته باشید اما حداقل نصف این افزایش وزن مربوط به کودکتان و جفت می باشد.پزشک شما یک چارت افزایش وزن صحیح برای شما فراهم خواهد کرد.

در این مرحله کم خوابی یک چیز بسیار عادی و رایج است زیرا هم شما و هم کودکتان تلاش میکنند تایاد بگیرد یک زمان مشترکی برای استراحت پیدا کنید. نگران نباشید این تمرین بزرگی است برای آنچه که بعد از تولد نوزاد و درخانه اتفاق می افتد.

اگر شما تعداد لگدهای نوزاد را در ۲ هفته قبل به صورت چارت رسم کرده باشید شما ممکن است متفاوت یک اختلاف شوید. قبلا ممکن است شما احساس میکردید در هر ساعت ده لگد میزند و اکنون به نظر میرسد هر دو ساعت ده لگد میزند . در هفته سی و سوم شما روشهای جدید راه رفتن نشستن و ایستادن و خوابیدن رایاد میگیرید. درد پشت درد پا انگار همیشه وجود دارد. سعی کنید آرام باشید و از ایستادن بر روی پاهایتان اجتناب کنید  یا اینکه پاهایتان را برای رهایی از این درد در آب فرو ببرید

رشد کودک درهفته سی و سوم بارداری

تا هفته سی و سوم بارداری کودک شما باید بین ۴.۵ تا ۵ پوندیعنی۲.۰۴۱ کیلو گرم تا۲.۲۶۷ کیلو گرم وزن گرفته باشد و حدود ۱۷ اینچ یعنی ۴۳.۱۸ سانتی متر طول داشته باشد. همانطورکه لایه های چربی در حال ساخته شدن در زیر پوست می باشند همه استخوانها بجز استخوانهای جمجمه در حال سخت شدن می باشند. دلیل اینکه استخوانهای جمجمه سخت نمیشوداین است که نیاز است این استخوانها به صورت قابل انعطاف ونرم برای گذر از کانال تولد باقی بماند. بعلاوه شکاف بین استخوانهای جمجمه کاملا بسته نشده است که به آنها در هنگام تولد اجازه ایفای نقشهایی را بدهد.

کودک شما باید در وضعیتی باشد که سرش به سمت پایین قرار دارداما اگر نبود نیازی نیست که نگران باشید هنوز زمان کافی باقی است . بعضی افراد می گویند تمرینات یوگا میتواند به حرکت کودک شما جهت قرار گرفتن در وضعیت درست کمک کند. اما با ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی اتان قبل از شروع هر فعالیتی درسه ماهه سوم مشورت کنید از آنجاییکه ریه ها در حال کامل شدن می باشند کودک شما ممکن است الگوهای نفس کشیدن در خارج از رحم را تمرین کند. شما ممکن است متوجه شوید کودکتان اغلب خواب است گرچه هنوز زمان مناسبی برای این نیست که به شما اجازه راحت شدن بدهدو آن لگدها و گردشها وضربه های مشت کمی دردناکتر شده است. که این ناشی از رشد کودک شماست . او بیشتر از هفته های قبل حرکت نمیکند زیرا اکنون فضای کمتری برای حرکت دارد. 

 

 نکات هفته سی و سوم بارداری

وقتیکه شما زمانی را برای استراحت میگذارید سعی کنید از دراز کشیدن به پشت اجتناب کنید زیرا اینکار گردش خون به رحم شما را کاهش میدهد.

همچنین ممکن است متوجه شده باشید که وقتی که به پشت خوابیدید سردرد سبکی میگیرید زیرا اینکار سبب میشود سنگینی رحم شما رگهای خونی شما را بهم بفشارد( در سیاهرگ اجوف تحتانی)

بنابراین خون کمتری به قلب و از آنجا به مغز و ارگانهای دیگر می رود. این مسئله گاهی موجب میشود که کمی فشار خون شماافت کندکه سبب سردرد سبکی میشود.

خوابیدن به پهلوی چپ بهترین حالت است . این کار گردش خون را در رحم شما بیشتر میکند. اما اگر در حین خواب به پهلوی دیگر برگشتید نگران نباشید .یک بالش بارداری بین زانوهایتان برای کاهش ناراحتی در هنگامی که به پهلو خوابیدید بگذارید. اگر بالش بارداری ندارید از یک بالش معمولی استفاده کنید

خوردن و تمرینات ورزشی در این مرحله بسیار مهم است و بعضی خانمها تجربه احساس خارش و سوزش و کرختی در کمرشان رادارند . این میتواند ناشی از این حقیقت باشد که شما مثل قبل تحرک ندارید. با ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانیتان  صحبت کنید و دریابید که چه تمریناتی برای این مرحله مناسب می باشد

 

...
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)