آروینآروین، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 22 روز سن داره
آریاناآریانا، تا این لحظه: 9 سال و 4 ماه و 17 روز سن داره

خاطرات آروین حیدری مدلینگ دو ساله

بارداری هفته به هفته - هفته سی و دوم

1392/2/2 18:40
نویسنده : مامان آروین
399 بازدید
اشتراک گذاری

هفته سی و دوم  بارداری

وقتیکه شما به هفته سی و دوم وارد میشوید احتمالا احساس میکنید خیلی آماده هستید که کودک از بدن شما خارج شودو فقط به خوردن و ورزش کردن درست ادامه دهید و به مقدار فراوان استراحت کنید و به دیدن پزشکتان در سر موعد تعیین شده برویدو همه یا هر دستوری را که ارائه دهنده خدمات بهداشتی درمانی شما به شما داد پیروی کنید و کارهای سنگین را در این هفته های آخر به هیچ وجه انجام ندهید.

نشانه ها و تغییرات بدن درهفته سی و دوم  بارداری

نام بازی افزایش وزن میباشد. شما باید هر هفته به طور متوسط یک پوند یا ۴۵۳ گرم افزایش وزن داشته باشید و حجم خون شما تا ۵۰ درصد افزایش می یابد. شما احتمالا هنوز نشانه های طبیعی  بارداری  مثل ضعف ترشح از سینه ها  دردهای بارداری  یبوست و سوزش معده و بیخوابی و کوتاهی نفس و گرفتگی در پاها و ترشحات واژنی خون دماغ شدن و هموروئید و واریس ورید احساس افسردگی نشانه های اتساع  انقباضات و گاهی اوقات در این مراحل آخر حتی حالت تهوع را تجربه میکنید. کودک قبلا ممکن است به سمت لگن برای آماده شدن جهت تولد حرکت کرده باشد

رشد کودک درهفته سی و دوم  بارداری

شما ممکن است این روزها متوجه شده باشید که کودکتان آرامتر به نظر میرسد . این به طورعمده بدلیل این حقیقت است که جای کودک شما در رحم کوچکتر شده است . بیشتر کودکان سرشان به سمت پایین قرار دارد در حالیکه عده ای از کودکان کاملا به اطراف چرخیده و خودشان را در وضعیت بریچ قرار میدهند . اغلب آنها تا زمان تولد به وضعیت سر به سمت پایین بر میگردند اما اگر کودک شما تاکنون اینکار رانکرده است اشکالی ندارد تا زمان تولد این اتفاق می افتد و اگر این اتفاق نیفتاد ممکن است کودک شما برای بدنیا آمدن نیاز به زایمان سزارین داشته باشد.

کودک در این هفته سه ماهه سوم  حدود ۱۶ تا ۱۷ اینچ یعنی  ۴۰.۶۴  سانت تا ۴۳.۱۸ سانتی مترطول و حدود ۴.۵ پوند یعنی ۲.۰۴ کیلو گرم وزن دارد. کودک شما اکنون هر بار حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه می خوابد و این ممکن است شما را دچار تشویش کند زیرا الگوی خواب طبیعی شما را بهم میزند. اما صبور باشید این مورد هم طبیعی است . مطالعات نشان میدهد تعدادی از کودکان در این مرحله خواب می بینند.

مغز به توسعه ادامه میدهد بنابراین درست خوردن هنوز اهمیت بسیاری دارد. بند ناف  توسط ماده ژلاتینی روکش شده است تا از آن  وقتیکه کودک بر میگردد و می پیچد درمقابل پیچ خوردن و گره خوردن محافظت کند.

اسکت کودک اکنون کاملا شکل گرفته است واما استخوانها هنوز نرم و قابل انعطاف هستند .

نکات هفته سی و دوم  بارداری

انقباضات برکستون- کیکس یا علائم درد کاذب زایمان میتواند در این مرحله اتفاق بیفتدو اگر شما نمی دانید چگونه باید تفاوت آنها را بدانید درنگ نکنید ازپزشکتان بپرسید.

این انقباضات طبیعی است و شما باید به آنها به عنوان تمرین یک چیز واقعی فکر کنید. سعی کنید اغلب وضعیتتان را تغییر دهید دوش آبگرم البته نه خیلی گرم بگیرید لمیدن به رفع این ناراحتی شما کمک میکند. حتی گاهی خوردن وعده های غذایی کوچک میتواند به کاهش انقباضات در این مرحله کمک کند.

...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)