آروینآروین، تا این لحظه: 11 سال و 2 ماه و 25 روز سن داره
آریاناآریانا، تا این لحظه: 9 سال و 4 ماه و 20 روز سن داره

خاطرات آروین حیدری مدلینگ دو ساله

بارداری هفته به هفته - هفته سی و یکم

1392/2/1 18:40
نویسنده : مامان آروین
327 بازدید
اشتراک گذاری

هفته سی و یکم بارداری

از آنجاییکه شما  به سه ماهه سوم بارداری وارد شده اید بزرگترین مسئله ای که توجه شما را جلب میکند مقدار وزنی است که شما و کودکتان اضافه کرده اید . خوردن میزان خوبی از غذا که شامل فیبر بالا برای جلوگیری از یبوست و نوشیدن مایعات به مقدار فراوان مثل آب یا آب میوه بسیار اهمیت داردو به چکاپ عادی با ارائه دهنده خدمات درمانی اتان ادامه دهید و اطمینان حاصل کنید که همه سوالاتتان را پرسیدید.

نشانه ها و تغییرات بدن درهفته سی و یکم بارداری

همانطور که کودک شما وزن میگیرد شما هم وزن میگیرید . هفته سی و یکم بارداری حاکی از این است که زایمان نزدیک است . اما هنوز ممکن است احساسی شبیه این داشته باشید که به اندازه کافی به زایمانتان نزدیک نیستید! با کاهش دردهای لیگامانهای گرد شما ممکن است شروع به تجربه دردهای پشت بکنید که در قبل نداشته اید . برای اغلب زنان باردارخوابیدن به راحتی برای طولانی مدت غیرممکن است بنابراین سعی کنید آرام باشید و به اندازه ایی که امکان دارد در وضعیتی که برای شما راحت است استراحت کنید.بهرحال شما نباید به شکم یا طاق باز و به پشت بخوابید.

یک بالش دراز میتواند بسیار برای کمک به حمایت از شکم شما یا پشتتان وقتی خوابیده اید مفید باشد .سینه های شما در حال آماده شدن برای شیردهی می باشند و ممکن است شروع به ترشح کلستروم نمایندکه یک ماده چسبناک مایل به زرد می باشدو این کاملاطبیعی است. شما حتی ممکن است وقتیکه میخندید یا عطسه میکنید یااینکه سرفه میکنید ترشح ادرار داشته باشید و متاسفانه این هم طبیعی است.

تمرینات ورزشی که ماهیچه های کف لگن را تقویت میکند میتواند مفید باشدو پوشیدن شورتهای نرم و کتان برای احتیاط توصیه میشود

رشد کودک درهفته سی و یکم بارداری

با طول ۱۵ اینچ یا ۳۸.۱ سانتی متر و وزن ۴ پوند یعنی یک کیلو ۸۱۴ گرم کودک شما تقریبا بیش از نیمی از اندازه اش را در موقع تولد دارا میباشد. از آنچاییکه ساخت چربیهای زیر پوست  ادامه داردکودک شما به سرعت در حال وزن گیری می باشد. لوله گوارش و ریه ها تقریبا کامل شده اند و ریه ها قادرند پر از هواشوند و به همین منظور سورفاکتانت راجهت جلوگیری از فرو ریختن ریه ها پس از تولد تولید میکنند وگوشها کاملا توسعه می یابند و کودک شما هر چیز را که درون شماست میتواند در داخل رحم بشنود.

کودکان در این مرحله قادرند صدای نفسهای مادر رابشنوند آنها میتوانند صدای موزیک و صدای دیگران را بشنوند.

ناخنهای انگشتان دست و پا کاملا شکل گرفته اند و کودک میتواند حتی خودش را در داخل رحم بخاراند

در این مرحله مایع آمنیوتیک بسیار اهمیت دارد. کودک شما اکنون می بلعد و روزانه نیم لیتر ادرار میکندواگر مایع آمنیوتیک زیادی در ساک جنین باشد این میتواند معنی این را بدهد که کودک شما درست نمی بلعد یا مشکلات معده ای روده ایی دارد . اگر مقدار کمی مایع آمنیوتیک در ساک جنین باشد هم میتواند معنی این را بدهد که کودک شما به درستی ادرار نمیکند و مشکلات کلیوی دارد. اندازه شکم شما به پزشک کمک میکند تا مشخص کند که آیا مشکلی هست یا نه . اگر اختلاف بین سایز شکم شما و مرحله ایی از بارداری که شما در آن هستید وجود داشته باشد پزشکتان یک سونوگرافی توصیه میکند که ببیند جریان چیست 

نکات هفته سی و یکم بارداری

در طول هفته سی و یکم بسیاری از خانمها مردد هستند که هیکلشان را دوست دارند یا از آن متفرند. تااین مرحله شما به طور یکنواخت و آهسته وزن اضافه کرده اید اما از این پش شما و کودکتان با سرعت بیشتری وزن خواهید گرفت و این میتواند برای بعضی خانمها از نظر احساسی سخت باشدوبسیار اهمیت دارد که در سه ماهه سوم  شما یک تیم حمایت کننده در داخل و خارج خانه داشته باشید. این گروهها میتوانند به شما در لحظات احساسی کمک کنند. آنها میتوانند کمک کنند که شما ببینید درآنچه که تجربه میکنید تنها نیستید

...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)